Museum van Bommel van Dam ontwikkelde een les over moderne kunst. De museumdocenten komen naar basisscholen, met kunst!
Naar introfilmSchool en de culturele omgeving
Lokaal C helpt het culturele veld in Noord Limburg bij de ontwikkeling van cultuureducatie gericht op kinderen in de basisschoolleeftijd.
Projecten
Kinderen werkten samen met ouders, schutterij St. Georgius & St. Sebastianus aan het Kinjer OLS. De leerlingen van groep 6 en 7 van ‘t Spick zijn het hele schooljaar bezig geweest met voorbereidingen.
Naar krantenartikelJonge filmmaker, 4 bioscopen, Pabo en basisschool Sint Martinus ontwikkelden een les: 'Eeuwige propaganda'.
Naar de filmmakerOnderzoek hoe Cultuureducatie verankeren binnen organisatie.
Naar Venlose RevueVerbinding leggen tussen straatcultuur versus burgercultuur in samenwerking met 2 basisscholen.
Naar Stichting opleidingen SfeerkeepersEen educatief programma ontwikkelen en uitvoeren. Alle basisschoolleerlingen, in samenwerking met cultuurmakers, zoeken naar verhalen over Vrede, Vrijheid en Vriendschap.
Naar 75 bevrijding GennepNieuwsgierig naar andere culturen, vervlogen tijden en werelden of toekomstige scenario’s? Door de kracht van film en theater worden onderwerpen bespreekbaar en begrijpelijk voor een jonge doelgroep.
Naar Film als middel.Hoe kunnen nieuwe technieken de kwaliteit van cultuureducatie verhogen. Onderzoek Boy Haenen en Techkicks
Naar een voorbeeld Techniek & cultuurCultuurmakers zoeken verbinding met het basisonderwijs door ludieke actie
Naar Horst in actieMuseum de Kantfabriek sluit aan bij het moderne onderwijs door een digitale les te ontwikkelen.
Naar de KantfabriekSamenwerking Openbare Jenaplanschool Basisschool Omnibus met Albert Kiefer
Naar OmnibusGroep 1 en 2 De leerlingen beleven de historische tijd van de ridders en kastelen aan de hand van het Venlose verhaal over de Hertog van Gelre.
Naar digitale lesDigitale les groep 3 en 4: terug naar toen gaat over de tijd van 100 jaar geleden.
Naar digitale lesGroep 5 en 6. Praten met de toekomst behandelt communicatie aan de hand van de taken van Gemeentearchief Venlo.
Naar digitale lesHet doel is om kinderen als gelijkwaardige partner mee te laten denken over onze gezamenlijke toekomst. Op deze dag ontmoeten volwassenen en kinderen elkaar om elkaar te inspireren en te verwonderen.
Frans Pollux (Plux) helpt vorm te geven aan deze brainstorm.
Naar Frans PolluxOntwikkelen buitenschoolse school met lessen als filosofie, niet pesten etc. in samenwerking net kinderopvang.
Ontwikkelen workshop die de creativiteit van leerkrachten zal bevorderen in de klas.
Naar Mighty1BijSien.nl is de culturele kaart waar het onderwijs zelf voor heeft gekozen.
Naar BijSienSamenwerking tussen scholen en schutterij. Samen alles ontwikkelen voor deelname aan Kinjer OLS.
Naar film Kinjer OLSOntwikkelden 5 digitale lessen voor de regio Noord-Limburg die kinderen buitenschools kunnen volgen.
Naar Kunst uit het vuistjeRondom de historische boerderij bij Openluchtmuseum De Locht is een interactief lesprogramma ontwikkeld.
Naar Openluchtmuseum De LochtWij gaan samen met 'Het Koninklijk Limburgs Geschied- en Oudheidkundig Genootschap (LGOG) zorgen dat de website Reizenindetijd.nl ook voor Noord-Limburgse scholen toegankelijker wordt
Naar Reizenindetijd.nlDe les 'van land naar klant' is CMK-proof en online op reizenindetijd.nl
Naar Van land naar klant!De les 'terug in de tijd' is CMK-proof en online op reizenindetijd.nl
Naar Terug-in-de-tijdDe les 'het mysterie van de Locht" is CMK-proof en online op reizenindetijd.nl
Naar 'Het-mysterie-van-de-locht'De les 'Oude ambachten"is CMk-proof en online op reizenindetijd.nl
Naar: oude ambachtenIn het kader van 100 jaar Ysselsteyn wordt cultuureducatie belangrijker dan voorheen.
Naar > museum De PeelsstreekDe les is gemaakt voor 100 jaar Ysselsteyn maar ook na dit jaar te gebruiken.
Naar > museum De PeelstreekIn samenwekring met cultuurmakers zoals Tasilo Piek de nadruk leggen op talentontwikkeling.
Naar > film