Creëren van een creatieve broedplaats voor onderwijsvernieuwing.
Naar DynamiekGeïntegreerd cultuuronderwijs
Geïntegreerd cultuuronderwijs
Deelnemende onderwijsstichtingen
SPOV ziet cultuureducatie als een belangrijk onderdeel van de integrale ontwikkeling van kinderen;
Naar SPOVKunst- en cultuureducatie is een middel om het kind in het kader van de 21-ste eeuw vaardigheden en talenten te ontwikkelen...
Naar Lijn83De komende jaren werken aan een gemeenschappelijke rode draad voor cultuureducatie op onze scholen.
Naar BuitengewoonOns doel is ons onderwijs verrijken en verdiepen met cultuureducatie.
Naar PuntspeciaalCultuureducatie: ‘ervaren – beleven – leren – begrijpen’-benadering,
Naar De WijnbergSchoolprojecten

Jaarplan is klaar. Samen Onderzoekend, Ontdekkend en Ontwerpend Leren,
Naar Dynamiek scholengroep
Vanuit dromen-denken-doen meer aansluiten bij de visie van het Raaijland.
Naar De Bongert
Jaarplan is klaar. We willen talenten van kinderen stimuleren en ontwikkelen.
Naar SPOV
Jaarplan is klaar. Cultuureducatie wordt verbonden met thematisch werken, belangrijke focus in de schoolontwikkeling de komende jaren.

Jaarplan is klaar. ‘Cultuureducatie met kwaliteit op de scholen van Buitengewoon kenmerkt zich door in te zetten op de kansen voor onze leerlingen. De glunderfactor, het zelfvertrouwen, talentontwikkeling en meedoen aan de wereld zijn daarin leidend.


Jaarplan: verbinden van muzieklab met schoolontwikkeling en cultuureducatie.


Jaarplan: inzetten op het versterken van het muziekprogramma of natuurspeelplaats met cultuur verrijken.


Koperwiek: nog in ontwikkeling.


Jaarplan: De Krullevaar zet in op ouderbetrokkenheid en samenwerking in dorp. Hoe leggen we de verbinding met meer- en hoogbegaafden?


De Samensprong: School is bezig met bouwen aan professionele leergemeenschap; zelfsturend team, onderzoek naar onderwijskundige vraagstukken, meer wetenschappelijke onderbouwing, meer master opgeleide leerkrachten.


De Triolier: talentontwikkeling en verbinding met omgeving, inzetten op keuzemiddagen kinderen en inzet talenten omgeving (talentenscan).


Binnenste buiten onderwijs, verbinden van passie en flow dan bestaat geen (school)tijd. Vanuit passie komen tot focus en flow om zo de natuurlijke drang tot leren en ontwikkelen van kinderen aan te spreken. Ontwikkelen van nieuw programma in samenwerking met omgeving.


Maasveld: hoe kunnen we cultuureducatieve programma nog meer passend maken? Versterken vanuit motto ‘we gaan de wereld in’. Dit doen we deels door Bink in te richten en daarmee zichtbaar te maken wat we doen en borgen van de culturele ontwikkeling van kinderen. Anderzijds gaan we onderzoeken hoe het programma kunnen versterken vanuit de vraag van leerkrachten en leerlingen.


Professionele ondersteuning bieden om de kwaliteit van de expressie/creativiteit van kinderen te verhogen / inzetten op vieringen

Jaarplan is klaar: cultuureducatie is een vanzelfsprekend onderdeel van elke schooldag. Onze scholen werken al jaren aan het integreren van cultuureducatie in het onderwijs, sommigen met succes, anderen zijn nog bezig met de zoektocht naar de ideale plek voor cultuureducatie.
Naar Fortior